Zajęcia edukacyjne z dziećmi
Twoje dziecko chce psa? Chciałbyś przygotować siebie i dzieci na pojawienie się nowego czworonożnego członka rodziny?
Szkoła Twojego dziecka jest zainteresowana ciekawymi zajęciami z profilaktyki pogryzień? Chciałbyś, aby Twoje dziecko nauczyło się prawidłowych zachowań w kontaktach z psem?
A może chciałbyś zajęcia indywidulane z dzieckiem w domu lub grupą dzieci znajomych z indywidualnym podejściem?
Jesteś nauczycielem i chciałbyś zorganizować dla swojej grupy zajęcia z bezpiecznego kontaktu dziecko – pies?
Zapraszam na zajęcia edukacyjne z profilaktyki pogryzień i bezpiecznego kontaktu dziecko – pies:
- indywidualne z dzieckiem w domu (lub grupą znajomych dzieci),
- grupowe w szkole, w przedszkolu,
- podczas eventów i świętowanych dni zwierząt,
- rodzinne dla rodziców i dzieci planujących czworonożnego przyjaciela.
Tematyka zajęć z dziećmi na zajęciach jednorazowych np. z okazji Światowego Dnia Zwierząt; Międzynarodowego Dnia Psa; Dnia Zwierząt Bezdomnych:
- Pies to nie zabawka, a żywa i czująca istota potrzebująca naszej opieki.
- Podstawowe potrzeby psów. Jak się opiekować psem, aby był szczęśliwy? (karmienie, spacery, zabawa, czesanie, wizyty u weterynarza)
- Bezpieczna relacja dziecko – pies. Prawidłowe zachowania i zabawa.
- Jak głaskać psa (w których miejscach), aby to lubił, a gdzie nie wolno dotykać?
- Pies bezdomny przebywający w schronisku.
- Pytanie o zgodę opiekuna i sposób podchodzenia do pieska.
-
Co oznacza żółta wstążka/chustka/smycz związane m.in. z hasłami: ,,Nie podchodź”, ,,Boję się Ciebie”, ,,Łapki przy sobie”.
Dlaczego nie wolno podchodzić do psa mającego nałożoną żółtą chustkę? (strach, choroba, trening)
Cykl 8 zajęć – 1 raz w tygodniu z możliwym udziałem psa (do 20 dzieci w grupie szkolnej/przedszkolnej), zgodnie z programem Fundacji Edukacyjnej ,,Pies i Staś” – ,,Bezpieczny Pies = Bezpieczne Dziecko”:
- Zajęcia 1.
Zasady zachowywania się przy psie. Trening umiejętności pytania o zgodę na podejście i pogłaskanie psa. Głaskanie psa w odpowiednich miejscach. - Zajęcia 2.
Trening umiejętności podawania smakołyka psu. Trening postępowania w przypadku odmowy właściciela na pytanie o pogłaskanie psa. - Zajęcia 3.
Trening odpowiedniego podchodzenia do psa i spokojnego odejścia. - Zajęcia 4.
Nauka zasad dotyczących odpowiedniego zachowywania się w codziennych sytuacjach w relacji z psem (gdy pies jest w pobliżu, gdy odpoczywa lub je). - Zajęcia 5.
Wprowadzenie sygnałów mowy ciała psa i pokazanie prawidłowych reakcji na prezentowane przez psa zachowanie (mowa ciała psa, który ma ochotę na kontakt z dzieckiem i który nie ma ochoty na kontakt). Umiejętność przywitania się z psem, który chce kontaktu. Elementy prawidłowej zabawy. - Zajęcia 6.
Omówienie sygnałów mowy ciała oraz emocji psa, który nie chce kontaktu z dzieckiem. Przedstawienie Drabiny Agresji z sygnałami wysyłanymi przez psa. Trening umiejętności odejścia dziecka od psa, który nie chce kontaktu. - Zajęcia 7.
Stworzenie poradnika dla opiekuna psa z podstawowymi potrzebami do spełnienia. Wzbudzenie w dzieciach świadomości potrzeb, opieki, obowiązku i poświęcenia czasu. Omówienie życia psów schroniskowych i potrzeby pomocy zwierzętom bezdomnym. - Zajęcia 8.
Podsumowanie wiedzy z wszystkich zajęć, sprawdzenie co udało się zapamiętać i przećwiczenie rzeczy, które wyparowały z głowy 🙂